מה ההבדל בין מצבר רגיל למצבר סטארט סטופ

מה ההבדל בין מצבר רגיל למצבר סטארט סטופ (3)

מתלבטים בין מצבר רגיל, מצבר EFB Start & Stop או מצבר AGM Start & Stop?

הנה כל ההבדלים שחשוב להכיר על מנת להבחין מה ההבדל בין מצבר רגיל למצבר סטארט סטופ על סוגיו השונים

בעידן בו טכנולוגיית הרכב מתקדמת בקצב מהיר, גם בתחום המצברים עבר שדרוגים משמעותיים.

לא כל הנהגים מודעים לכך שהרכב המודרני שלהם עשוי לדרוש מצבר מסוג שונה – במיוחד אם מדובר ברכב המצויד במערכת Start & Stop (סטארט סטופ).

לפניכם מידע מקצועי ומדויק לשאלה מה ההבדל בין מצבר רגיל למצבר סטארט סטופ, נסביר מהו מצבר EFB Start & Stop, מהו מצבר AGM Start & Stop, וגם למי מתאים כל סוג.

זקוקים לעזרה בבחירת המצבר המתאים לרכב שלכם?

נשמח לייעץ לכם ולהגיע עם מצבר מתאים עד אליכם, לרכב פרטי, משאית, אוטובוס ואופנוע.
צרו קשר עכשיו בטלפון: 053-396-4288 – שירות מקצועי ואמין עד הבית!

השוואה בין סוגי המצברים ודגמי רכב פופולריים

להלן השוואה בין סוגי המצברים הנפוצים בשוק, כולל התאמה לסוגי רכבים שונים ונקודות השוואה עיקריות:

התאמה ל-Start & Stop ודגמי רכב מתאימים

  • מצבר רגיל – לא מתאים לרכבים עם מערכת Start & Stop.
    • דגמים מתאימים: טויוטה יאריס (דגמים ישנים), מאזדה 2 ישנה, יונדאי i10 ישנה.
  • מצבר EFB Start & Stop – מתאים למערכות Start & Stop בסיסיות.
    • דגמים מתאימים: סקודה פאביה, פולקסווגן גולף, אופל אסטרה, סיאט איביזה.
  • מצבר AGM Start & Stop – מתאים למערכות Start & Stop מתקדמות.
    • דגמים מתאימים: מרצדס C-Class, BMW סדרה 3, אאודי A4, וולוו XC60, רכבי פרימיום מודרניים והיברידיים מתקדמים.

השוואה בין מאפייני המצברים שמראים בדיוק מה ההבדל בין מצבר רגיל למצבר סטארט סטופ

אורך חיים במחזורים:

  • מצבר רגיל: נמוך.
  • מצבר EFB Start & Stop: בינוני.
  • מצבר AGM Start & Stop: גבוה מאוד.

עמידות לטמפרטורות:

  • מצבר רגיל: רגילה.
  • מצבר EFB Start & Stop: טובה.
  • מצבר AGM Start & Stop: מעולה.

עמידות לרעידות:

  • מצבר רגיל: רגילה.
  • מצבר EFB Start & Stop: טובה.
  • מצבר AGM Start & Stop: מעולה.

עלות:

  • מצבר רגיל: נמוכה.
  • מצבר EFB Start & Stop: בינונית.
  • מצבר AGM Start & Stop: גבוהה.

לפני רכישת מצבר, חשוב לבדוק מה דרישות היצרן לרכב הספציפי שלכם. התקנת מצבר לא מתאים עלולה לפגוע בביצועי הרכב ואף לקצר את חיי המערכת החשמלית.

מהי מערכת Start & Stop ומדוע היא דורשת מצבר ייעודי?

מערכת Start & Stop נועדה לצמצם את פליטת מזהמים ולחסוך בדלק.

כאשר הרכב עוצר (למשל ברמזור), מנוע הרכב נכבה אוטומטית, וכאשר הנהג לוחץ על דוושת הגז או משחרר את הבלם – המנוע מתניע מחדש.

מערכת זו דורשת מהמצבר:

  • להפעיל לעיתים תכופות את הסטרטר.
  • להחזיק צרכני חשמל פעילים (מזגן, רדיו, אורות) גם כאשר המנוע כבוי.
  • לעמוד במספר רב של מחזורי טעינה ופריקה.

למה מצבר רגיל לא מתאים?

מצבר רגיל (מצבר עופרת-חומצה סטנדרטי) בנוי לספק זרם התנעה גבוה אחת לכמה שעות או ימים ואינו מיועד לעבודה מאומצת ומחזורי הנעה וטעינה תכופים.
בשימוש ברכב עם מערכת Start & Stop, מצבר רגיל יתבלה מהר מאוד ואף עלול לגרום לתקלות.

מצברים ברכב חשמלי ורכב היברידי — מה חשוב לדעת?

גם ברכבים חשמליים והיברידיים ישנו שימוש במצבר 12V סטנדרטי (בנוסף אל סוללת ההנעה הראשית).

מצבר זה אחראי על הפעלת מערכות החשמל ברכב — מערכות בקרה, מחשבים, תאורה, מערכות בטיחות ועוד.

למרות שמנוע ההנעה עצמו אינו דורש התנעה מהמצבר, המצבר ברכבים אלו נמצא תחת עומס מתמשך ודורש יכולת עמידה במחזורי פריקה וטעינה תכופים, במיוחד ברכבים היברידיים אשר מצוידים במערכת Start & Stop.

ברכבים היברידיים ומתקדמים, לרוב מומלץ להשתמש במצברי AGM Start & Stop או מצברי EFB Start & Stop (בהתאם לדרישות היצרן), כדי להבטיח פעולה תקינה וגם עמידות לאורך זמן.

סוגי מצברי Start & Stop

מצבר EFB Start & Stop

מה זה EFB?

EFB = Enhanced Flooded Battery
מדובר במצבר עופרת-חומצה משודרג, עם חומרים פעילים משופרים ולוחות מחוזקים, המספק עמידות גבוהה יותר למחזורי פריקה וטעינה.

יתרונות:

  • מתאים לרכבים עם מערכת Start & Stop בסיסית.
  • עלות נמוכה יותר מאשר מצבר AGM.
  • מתאים לשימוש גם במכוניות בנזין ודיזל רגילות אשר נוסעות הרבה בעיר.

חסרונות:

  • לא מתאים לרכבים עם מערכות חשמל רבות.
  • אורך חיים נמוך יותר ממצבר AGM.

מצבר AGM Start & Stop

מה זה AGM?

AGM = Absorbent Glass Mat
במצבר זה החומצה סופגת בתוך מחיצות זכוכית, מה שמאפשר עמידות גבוהה מאוד בפני מחזורים רבים של פריקה וטעינה.

יתרונות:

  • עמיד במיוחד למחזורי התנעה תכופים.
  • מתאים לרכבים מתקדמים עם מערכת Start & Stop "חכמה" ועם מערכות חשמליות מרובות.
  • עמיד לטמפרטורות קיצוניות ורעידות.
  • טעינה מהירה יותר.

חסרונות:

  • עלות גבוהה יותר ממצבר EFB.
  • רגיש יותר לאי התאמה במערכת הטעינה (דורש התאמה מדויקת).

כיצד לבחור את המצבר המתאים לרכב שלכם

התאמה לרכב

  • לרכב ללא מערכת Start & Stop – מצבר רגיל יספיק.
  • לרכב עם Start & Stop בסיסית – מצבר EFB Start & Stop הוא הבחירה הנכונה.
  • לרכב עם Start & Stop מתקדמת או צרכני חשמל כבדים – מצבר AGM Start & Stop יעניק את הביצועים האמינים ביותר.

מה חשוב לדעת בעת ההחלפה?

  • יש לבדוק את דרישות היצרן של הרכב.
  • אין להחליף מצבר AGM עם מצבר EFB או רגיל – הדבר יגרום לבלאי מואץ.
  • יש לוודא התאמה גם למערכת ניהול המצבר (Battery Management System – BMS).

השאלה מה ההבדל בין מצבר רגיל למצבר סטארט סטופ היא אחת השאלות החשובות שכל נהג חייב להבין לפני רכישת מצבר חדש.

שימוש במצבר לא מתאים עלול לקצר את חייו, לגרום לנזקים למערכת החשמל ואף להשבית את הרכב.

הכירו את ההבדלים בין מצבר EFB Start & Stop ל-מצבר AGM Start & Stop, התאימו את סוג המצבר למערכת של הרכב שלכם – ואז תיהנו מנסיעה בטוחה ואמינה לאורך זמן.

זקוקים לעזרה בבחירת המצבר המתאים לרכב שלכם?
נשמח לייעץ לכם ולהגיע עם מצבר מתאים עד אליכם, לרכב פרטי, משאית, אוטובוס ואופנוע.
צרו קשר עכשיו בטלפון: 053-396-4288 – שירות מקצועי ואמין עד הבית!

מה ההבדל בין מצבר רגיל למצבר סטארט סטופ (3)

צרו קשר

סניף מודיעין ובית שמש:

סניף מרכז:

סניף ירושלים: