מה ההבדל בין צמיג של רכב לצמיג של משאית

מה ההבדל בין צמיג של רכב לצמיג של משאית 13
מה ההבדל בין צמיג של רכב לצמיג של משאית 13

ההבדל המרכזי בין צמיג של משאית לצמיג של רכב פרטי הוא במבנה ובייעוד שלו.

צמיג לרכב פרטי מיועד לנוחות, אחיזה ונסיעה שקטה, ואילו צמיג למשאית מיועד לעמידות תחת עומסים כבדים מאוד לאורך אלפי קילומטרים.

כמובן שגם בצמיג של רכב יש אלמנטים של עמידות וגם בצמיג של משאית יש אלמנטים של אחיזה בכביש, אבל המאפיין הדומיננטי הוא כפי שרשום.

🔸 מבנה:
צמיגי משאיות בנויים בשכבות רבות (14–22 שכבות ואף יותר), עם דפנות עבות מאוד וחיזוקים פנימיים כבדים.

הם הרבה יותר קשיחים מצמיגי רכב רגילים, שנבנים לרוב עם 4–6 שכבות בלבד ודפנות גמישות.

🔸 לחץ אוויר:
צמיג של משאית מתנפח ללחצים גבוהים מאוד — 100–120 PSI ואף יותר.

לשם השוואה, ברכב פרטי מדובר ב-32–36 PSI. הלחץ הגבוה נדרש כדי להחזיק משקלים של כמה טונות לכל גלגל.

🔸 ייעוד:
צמיג משאית מיועד להחזיק מעמד לאורך מאות אלפי קילומטרים, תחת עומסים קבועים של משקל מטען כבד.

הצמיג חייב להיות מסוגל להתמודד עם חיכוך מוגבר, חום גבוה ושחיקה מתמשכת — מה שגורם לו להיבנות בצורה מאוד "קשיחה", עם פחות פוקוס על נוחות הנסיעה.

🔸 מה קורה בעת פנצ'ר:
בגלל המבנה הקשיח, כשהצמיג מאבד אוויר — הוא לא "מתרכך" ונשאר שלם כמו ברכב פרטי.

במקום זאת, הוא נקרע מבפנים במהירות, מתחיל להתחמם מאוד, ושכבות הגומי פשוט נקרעות ומתפרקות, ולכן רואים את המראה של "צמיג נאכל".

בנוסף, מאחר שלרוב יש זוג גלגלים על כל צד בצירים האחוריים, המשאית מסוגלת להמשיך לנסוע — ואז השאריות של הצמיג נמרחות ונקרעות עד שלא נותר כמעט כלום על החישוק.

🔸 עלות:
צמיגי משאיות יקרים בהרבה — צמיג איכותי למשאית עולה 1,500–3,000 ש"ח ואף יותר, ולכן יש נטייה גם לנסות "לסחוט מהם" את המקסימום לפני החלפה.

בקיצור — צמיגים למשאיות שונים מאוד מצמיגים לרכב – זה עולם אחר לגמרי:

צמיגי משאיות הם מוצר תעשייתי שמתוכנן לנשיאת עומסים גבוהים מאוד לאורך זמן, ולכן כשמשהו משתבש — ההתפרקות הרבה יותר אלימה ומוחשית מאשר ברכב פרטי.

צרו קשר

סניף מודיעין ובית שמש:

סניף מרכז:

סניף ירושלים: